Ahad, Jun 27, 2010

40 ulamak @ penyamun ?


1 - masuk UMNO kerana dakwah bukan kerana politik ?

1.1 - Allah swt melarang setiap orang yang beriman menjadikan orang-orang yang ingkar (yang kafir kepada-Nya) sebagai pemimpin meskipun mereka dari kalangan ahli keluarga sendiri.


Buktinya dalam surah At-Taubah :


يا أيها الذين آمنوا لا تتخذوا ءاباءكم وإخوانكم أولياء إن استحبوا الكفر على الإيمان ومن يتولهم منكم فأولئك هم الظالمون


Hai orang-orang beriman, janganlah kamu jadikan bapa-bapa dan saudara-saudaramu menjadi wali (pemimpin-pemimpin mu), jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka wali, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.


قل إن كان ءاباءكم وأبناءكم وإخوانكم وأزواجكم وعشيرتكم وأموال اقترفتموها وتجارة تخشون كسادها ومساكن ترضونها أحب إليكم من الله ورسوله وجهاد في سبيله فتربصوا حتى ياتي الله بأمره والله لا يهدى القوم الكافرين


Katakanlah: "jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khuwatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan Rasul-Nya dan dari berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya(hukuman-Nya)." Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik."


2.1 - Perhatikan dengan jelas, Allah swt melarang menjadikan pemimpin dari kalangan yang lebih mengutamakan kekafiran dari keimanan, itulah UMNO, selama lebih 50 tahun memimpin bangsa Melayu, menjadikan bangsanya murtad, menyebarkan maksiat, mencandu jiwa dan pemikiran generasi muda dengan budaya syaitan yang bertentangan jauh dengan nilai-nilai agama Allah swt & menjadi musuh utama golongan yang ingin melaksanakan islam


3.1 - Tanyakan kepada yang 'pura-pura' (masuk UMNO) Allah swt, Rasul dan berjuang pada jalan-Nyakah yang lebih mereka cintai ? Atau kaum keluaga, harta benda, kesenangan dan keuntungan dunia yang mereka cari ?


4.1 – Allah swt tidak akan sekali-kali memberi petunjuk kepada golongan fasik yang memusuhi ajaran Allah & menjadi musuh mereka yang taat hanya kepada-Nya


5.1 - Merakakah yang dinyatakan Allah swt dalam ayat-Nya di bawah ?


أولئك الذين اشتروا الضلالة بالهدى فما ربحت تجارتهم وما كانوا مهتدين


Mereka itulah orang yang membeli kesesatan dengan (meninggalkan) petunjuk, maka tidaklah beruntung perniagaan mereka dan tidaklah mereka mendapat petunjuk. (Al Baqarah 16)


Ataukah dalam surah As Soff?


يا أيها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون ، كبر مقتا عند الله أن تقولوا ما لا تفعلون


Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.


6.1 - llmu agama apa yang mereka pelajari selama ini? setelah Allah swt memberikan mereka ilmu-Nya, tapi tidak beramal dengan apa yang diketahui. Justeru, Allah nyatakan amat besar kemurkaan-Nya kepada mereka.


7.1 - Sedangkan sepatutnya meraka mendengar perintah Allah swt seperti yang dinyatakan dalam firman-Nya dalam surah At Taubah 29 :


قاتلوا الذين لا يؤمنون بالله ولا باليوم الآخر ولا يحرمون ما حرم الله ورسوله ولا يدينون دين الحق من الذين أوتوا الكتاب حتى يعطوا الجزية عن يد وهم صاغرون


Perangilah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan tidak (pula) kepada hari kemudian, dan mereka tidak mengharamkan apa yang diharamkan oleh Allah dan RasulNya dan tidak beragama dengan agama yang benar (agama Allah), (yaitu orang-orang) yang diberikan (pengetahuan) Al-Kitab kepada mereka, hingga mereka membayar jizyah (pajak) dengan patuh sedang mereka dalam keadaan tunduk.


Dan dalam surah As Soff 4 :


إن الله يحب الذين يقاتلون في سبيله صفا كأنهم بنيان مرصوص


Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh.


8.1 - Tidakkah mereka malihat dengan jelas perintah Allah swt dalam ayat ini? Perintah untuk berjuang pada jalan Allah swt, sementara UMNO tidak pernah mengharamkan apa yang diharamkan oleh Allah dan Rasul-Nya dan tidak pernah beragama dengan agama yang benar, dan memang selama ini pun UMNO hanya buat main-main saja dengan agama.


Lalu apa lagi nasihat indah dari Allah swt kepada mereka ?


surah Al-Maidah 57 :


يا أيها الذين آمنوا لا تتخذوا الذين اتخذوا دينكم هزوا ولعبا من الذين أوتوا الكتاب من قبلكم والكفار أولياء واتقوا الله إن كنتم مؤمنين


Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi (pengetahuan isi kandungan) kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang mengingkari Allah dan Rasul). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.


surah Al Baqarah 231 :


ولا تتخذوا آيات الله هزوا واذكروا نعمت الله عليكم وما أنزل عليكم من الكتاب والحكمة يعظكم به واتقوا الله واعلموا أن الله بكل شيء عليم


Janganlah kamu jadikan hukum-hukum Allah permainan, dan ingatlah nikmat Allah padamu, dan apa yang telah diturunkan Allah kepadamu yaitu Al Kitab (pengajaran al-Qur'an ini) dan Al Hikmah (As Sunnah). Allah memberi pengajaran kepadamu dengan apa yang diturunkan-Nya itu. Dan bertakwalah kepada Allah serta ketahuilah bahwasanya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan