Selasa, Julai 03, 2012

Salam.

Alhamdulillah, sudah lama tak menulis, terasa janggal bila nak stat tulis semula (walaupun memang tak reti menulis pun)

Sekarang saya sedang menyambung MA di UM dalam bidang Usuluddin jabatan Quran & Hadith, Alhamdulillah, baru selesai exam sem 1, kalau lulus boleh siapkan proposal untuk tajuk MA.

Ada teman-teman di luar sana bertanya pada saya, di mana tempat yang sesuai nak sambung MA? saya jawab semestinya di UM:)

Memanglah, sesape pun akan syorkan tempat dialah kan...

Tapi, untuk makluman semua, sebelum saya melangkah kaki ke UM dengan niat sambung MA, saya dah pun buat perbandingan antara IPT yang ada di sekitar KL, antaranya UIA, UKM, USIM & UM.

Setelah semuanya dikaji, akhirnya setelah istikharah saya memilih UM.

Antara faktor saya pilih UM ialah :

-Yuran murah berbanding IPTA lain (UKM,UIA&USIM) sem 1 hanya RM1500, sem 2 RM800, sem 3 dan seterusnya RM500 (sila rujuk pejabat bendahari UM untuk maklumat lanjut)

-Madah (mata pelajaran) sikit jer, hanya 4 madah yang akan dipelajari utk tiap2 1kos, kemudian hanya 3 madah yg akan ada exam, 1 madah ialah kelas mengajar cara2 tulis disertasi.

-Waktu kelas yg mesra pekerja, ia sangat sesuai utk yg sedang bekerja, jika anda sambung di UM, anda tidak perlu berhenti atau ambil cuti panjang tanpa gaji, kerana kelas MA di sini berlangsung pada Isnin - Khamis jam 3 - 6 pm.. Jadi bagi yg bekerja, anda hanya perlu kerja setengah hari saja, kemudian ke UM untuk mengikuti pengajian.

Jadi UM merupakan jalan mudah bagi anda untuk menggulung Ijazah Sarjana Insya'Allah.

1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam