Sabtu, Ogos 08, 2009

khabar dari seberang

salam.

sebentar tadi saya berkesempatan chating dengan suadara faiz awang, seorang sahabat lama saya yang sekarang sedang menuntut di Universiti Islam Negeri (UIN) Jakarta, Indonesia.

pelbagai cerita telah dikongsi bersama antara kami, cuma yang sedikit membezakan antara pengajian di Al-Azahar dan di sana ialah, kuliah usuluddin lebih senang dan mudah untuk lulus berbanding dengan kuliah syariah, saya pun kurang periksa tentang hal ini, cuma begitulah apa yang diberitakan oleh faiz kepada saya.

faiz juga telah mengirimkan beberapa keping gambar dia & sahabat-sahabat di sana, jadi dikesempatan ini saya ingin postingkan gambar-gambar tersebut dalam blog ini.

kepada faiz, teruskan usaha untuk mendalami ilmu islam ini, semoga dapat dijadikan manfaat oleh islam dan umatnya.

2 ulasan:

  1. salam buat alif ! Belajar di sana perlu berhati2 . Pensyarah di sana ramai yang berfahaman islam liberal.. Jadi perlulah berhati2 belajar di sana. sebab itulah jika kita bersama berjemaah dan dipantau insyaAllah selamat.. Nasihat kawan2 supaya bertaqwa...

    BalasPadam
  2. wassalam ustaz hamzah, syukran atas info, amat brguna utk ana & kwn, 6454...

    BalasPadam