Khamis, Jun 18, 2009

bertemu dan berbincang secara 'anok-beranok'

salam.

pukul 2.12 ptg waktu mesir, saya buka harakahdaily, keluar kenyataan dari yb. mahfuz dan salahudin, meminta agar ustaz nasha bertemu sendiri dengan ayah ziq secara 4 mata, bagi menjernihkan suasana yang semakin panas ini, terus terang saya katakan, saya masih gelisah dan tak senang duduk dengan perkembangan yang berlaku sekarang, ya allah.

satu cadangan yang baik dari dua orang naib presiden tersebut, saya pun berfikir akan hal yang sama, seeloknya agar ustaz nasha pergi sendiri bertemu ayah ziq, benbincang secara 'anok-beranok' bak kata orang ganu, tiada masalah yang tak boleh diselesaikan.

saya bedoa pada Allah agar hal ini akan selesai segera, kalau boleh biarlah ia selesai sebelum PRK manek urai, bimbang undi pas akan terjejas dengan situasi panas ini, walaupun hanya PRK, kalau manek urai kalah sekalipun, ia takkan menjejaskan kerajaan kelantan, tapi maruah kita mungkin akan tercemar dengan dasyatnya kalau pas kalah di manek urai.

kepada ustaz nasha, bersabarlah dengan apa yang berlaku, dan kepada tok guru ayah ziq juga, diharap mereka dapat menyelesaikannya dengan rundingan damai yang paling baik, itulah harapan saya dan rakan-rakan di mesir ini harapkan.

sekadarnya dari saya, waa islama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan